Återbetalningspolicy

Frakt och leverans

LINES by ellie erbjuder ej fri frakt på din order. Frakten kostar 99 kr och leveranser sker uteslutande inom Sverige. Leveranstiden är normalt ca. 2-3 veckor för produkten "Linjeporträtt". Annars är leveranstiden endast 2-4 arbetsdagar för resterande lagerförda varor. Under högsäsong, t.ex. dagarna före julafton och under sommaren (juli-augusti) kan det ta längre tid. Beställningar som görs efter kontorstid eller helger och röda dagar/helgdagar behandlas som tidigast nästkommande vardag. Så snart du fått avi till ditt paket måste du hämta ut det inom 14 dagar men gärna innan. Efter dessa dagar går paketet automatiskt tillbaka till oss på LINES by ellie och du får valet att köpa en frakt tillbaka till dig eller häva ditt köp. Fraktavgift två gäller oavsett om du första gången handlat mot fri frakt.

Priser
Alla priser vi skriver ut på LINES by ellie är i svenska kronor med moms inkluderat.

Information om ångerrätt
Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan till oss. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som kund som står för returkostnaden. Om kvaliteten på produkten du köpt av oss har påverkats till följd av att hur denna hanterats, testats eller använts kan ett avdrag på återbetalningen ske motsvarande varans värdeminskning.  

Ångerrätt gällande personligt skapade produkter

Du har rätt att ångra och avbeställa din beställning så länge du inte har valt en betalmetod. Har du däremot betalat, eller registrerat dig för faktura via Klarna, så gäller inte ångerrätt enligt distansavtalslagen vid postorderköp, på alla skräddarsydda linjeteckningar hos linesbyellie.se då de är individuella och utformas speciellt för varje kund.

Reklamation
Skulle du mot förmodan få en vara med något fel så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig så fort som möjligt. Kontakta oss via på mejl info@linesbyellie.se och uppge ditt beställningsnummer, kvitto- eller fakturanummer och vad som inte känns bra med din nya produkt. Om möjligt bifoga gärna en bild. Vi svarar dig så snart vi kan och ger vidare instruktioner om hur du returnerar din vara och får en ny eller pengarna tillbaka efter retur. Reklamationer gäller endast rena produktfel och inte fel orsakade av normalt slitage, handhavandefel eller att produkten blivit föråldrad. Hos oss har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.  

Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till de som levererat ditt paket. LINES by ellie levererar de flesta av sina paket med Schenker och DHL. Det är till dem som du gör din eventuella skadeanmälan. Hämta inte ut eller öppna ett skadat paket! Om eventuell tvist med Schenker eller DHL inte kan lösas, tar du kontakt med oss.